Sado lift Europa!

Annyonghi kaseyo

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, het is natuurlijk extra leuk als je iets doet en ook nog publiek hebt. Blijf vooral reageren, ik lees in ieder geval alles.

Inmiddels heb ik Bangkok bereikt. Mijn voorspelde visumprobleem draaide uiteindelijk uit op een 'half' probleem, dat wil zeggen, officieel is het niet goed als jegeen ticket het land uit hebt binnen 30 dagen (mijn retour is over 80 dagen), maar... Nou goed, ik zat dus op die vlucht. Eenmaal in Thailand zelf kon ik heel snel doorlopen en heb vanwege het late tijdstip maar meteen de taxi naar mijn hostel genomen. Eerste indrukken van de stad zijn positief; het voelt echt als een 'stad'. Veel wolkenkrabbers, veel verkeer, heerlijk dus. Het is hier behoorlijk benauwd en warm, ook nu nog om 11 uur, en dat zal wel niet meer over gaan. Ik heb geluk gehad met het weer, want het lijkt erop dat de regentijd net voorbij is. In ieder geval voelt het voor mij als een dag werken in de kas met 25 graden en de zon vol op mijn bol, en dat is echt zeer warm. Het is dus wel uit te houden, maar ik vermoed dat de energie snel opraakt en dat het tempo van Seoul hier niet echt vol te houden is.

In Seoul had ik gisteren in ieder geval mijn dag gevuld (of mijn halve dag, want ik kan nog steeds niet echt wennen aan de tijden hier, vooral mijn maag niet...) met het hiken bij een heuvelgebied aan de rand van de stad. Moeilijk was het niet te vinden, want waar wij fietsen voor het plezier, gaan ze hier bergjes beklimmen. Het was dus een kwestie van het volgen van de dagjesmensen die, wederom, van al wat oudere leeftijd waren. Al snel raakte ik van het normale pad af en ineens was ik bezig met het beklimmen van een heuvel tenmidden van bebost gebied. Waar ik naar op zoek was, was een verdedigingsmuur. Na een metertje of 100-200 omhoog te zijn geklommen liep ik daar inderdaad ook tegenaan. Probleem was alleen: hoe kom je langs een verdedigingsmuur? Affijn, maar het padje gevolgd dat langs de muur liep, en al snel kwam ik weer andere mensen tegen, waarna ik via een kleine opening aan de juiste kant terecht kwam. Wat blijkt: door deze illegale sluiproute heb ik ook nog eens geen entree hoeven betalen.

Terug in het hostel was ik te gaar om nog iets te ondernemen, maar het is die nacht toch nog half 3 geworden omdat we met wat mensen besloten om nog even wat te gaan Chinezen. Daardoor werd ik vandaag ook weer veel te laat wakker (11 uur), en moest ik me nog 'haasten' voor de checkout. De eigenaar ging net zijn middagpauze nemen en ik werd meegevraagd om nog wat Japanse ramen te eten voor ik naar de luchthaven zou gaan. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen.

Vlucht was weer uitstekend, in een lekker grote Airbus met watbredere stoelen. Het grappige was datals onderdeel van de inflight entertainment alle hoogpunten van het EK nog eens werden getoond, en dit op een vlucht van Seoul naar Bangkok! Al die Koreanen konden hun held Guus Hiddink nog eens zien terwijl hij ons dus een kopje kleiner maakte.Ook nog eens de beste non sequitor ooit gehoord van de commentator, bij het potje tussen Rusland en Spanje: 'The Russians won the Eurovision Songfestival,and will they now also winthecup?!'. Juist.Ik heb als het goed is de Mekong gezien vanuit de lucht, en aan de andere kant (de Mekong is ook de grens tussen verschillende landen alhier) zag ik allerlei flitsen op de grond waar ik niet echt mijn vinger op kon leggen. Toen ik wat beter keek bleek dit vuurwerk te zijn! Ook wel leuk om te zien, vanaf 10km hoogte. Na een vlucht van 5 uur (wat voor mij inmiddels kort is) maakten we een nette landing in Bangkok.

Morgen ga ik dus Bangkok verkennen, ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Oma en opa

Hallo Dennis,

Dinsdag 14 oktober 19.07 uur. Om 19.30 komt Karin onze manen knippen. Ik zal zal vragen om ook een stukje voor je te schrijven. Je bent niet snel bang, maar nu lees ik dat je bang bent voor een kok. Oma hielp (daar gaat de deurbel, Karin komt eraan.) me uit de droom: je was in Bangkok geland, netjes. Ik moet nu op de kappersstoel plaats nemen om mijn laatste haren te orderen. Morgenochtend schrijft Karin zelf een berichtje.
De groeten van ons en houdt de zonzijde.

Kimberley

Zal ik je ook maar eens berichten hier, aangezien jij allang aan het maffen ben wanneer ik thuis kom ;)
Jij bent flink in de weer, erg komisch dat je maarzo een sluiproute ontdekt heb, illegaal bezig hoor!
Wat lees ik nou, eet jij ramen?
Gaaf ook dat je vuurwerk van de andere kant heb kunnen zien, weer eens wat anders.

Gegroet!

Papmamwes

Sa wat di (Hallo) Dennis,

Zo zit je in Seoul en zo zit je in Bangkok. Ben benieuwd naar je bevindingen en foto's. Heb je moeder zojuist een sms'je gestuurd dat je in Bangkok bent aangekomen. Ze zit momenteel met Sandra in het Gelredome in Arnhem waar Marco Borsato een concert geeft. Weet je al wat het Thaise woord is voor vegetarisch?... Aa Haan Tjee!!!

Tine

Hey Dennis,

Erg leuk om je te kunnen volgen op je reis met al die verhalen. Wat een avonturier ben je toch ook he. Maar ik mis je wel hoor. Nu zagen we elkaar niet echt vaak in het jaar, maar nu ik weet dat je zover weg bent, vind ik het maar vreemd. En dat je deze keer ook nog eens zo lang weg bent, mmmmmmmmmm.
Ik wacht met spanning op je volgende reisverslag en hoop echt dat je een enorm mooie tijd zult gaan hebben.

Liefs van Tine

sandra

Hai hai,daaro,zo weer en plaats verdar,mooi weer daarzo,nou wij moguh ookniet klaguh lekkar weertjuh joh hiero,nu ff gewoon,ben uit geweest met je ma naar MARCO BORSATO was weer gaaf,zal ook best druk zijn daar veel mensen-auto's enz jij bent iemand uit de tekst van marco dat luid:een druppel in de oceaan, een korrel in de woestijn.nou nou ??tot de volgende nieuws brief doeggggg

Karin

Hoi Dennis,
Zoals beloofd aan opa hier dan een berichtje van mij de volle bos van opa is weer in model en ik lees met enige jaloezie je verhalen ik zit weer achter mijn buro en ben benieuwd naar je volgende bestemming veel plezier en kijk uit voor de luizen haha groetjes

miranda

Hoi Dennis,

ik ken je verder niet maar ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen en de reacties erop!! Ik wens je nog heel veel plezier en mezelf veel leesplezier als gevolg daarvan.
groetjes uit Limburg

Papmamwes

Hoi Dennis,

Je begrijpt dat we gisterenavond erg blij waren met je onverwachte telefoontje uit Bangkok. Het was fijn je weer even te horen. Op de foto's zien we een strak blauwe lucht met hier en daar een wolkje. Enjoy.

Ger

Weet je zeker dat het gewoon vuurwerk was :P

:D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!