Sado lift Europa!

Dubbele-Japansheidparty

Heb het inmiddels alweer tot aan Mito gehaald, na een paar dagen met griep in Tokyo te hebben gezeten. Gisteren weer eens met mijn ouders kunnen praten, via de webcam. Na een strategisch overleg, besloten om net als vorig jaar een dubbele-japansheidparty te geven voor iedereen die geintresseerd is. Een echte film zoals vorig jaar zal er niet echt zijn; alhoewel ik wel veel materiaal geschoten heb is het natuurlijk vanwege de natuur van de tocht meer van hetzelfde, dus allicht zal ik enkele fragmenten laten zien om jullie fantasie wat meer te prikkelen. Voor de rest moeten jullie het toch doen met het verhaal!

Allereerst voor de familie doen we op zaterdag 15 januari een avondje. Zal net als vorig jaar wel weer rond een uurtje of 6 a half 7 beginnen, na het avondeten dus. Moederlief zal nog wel rondbellen denk ik, om te inventariseren wie er allemaal komen. Of neem anders zelf even contact op!

Dan op 22 januari een dagje voor vrienden, maar sowieso ook voor iedereen die uberhaupt geintresseerd is en me wil uithoren over het complete verhaal. Omdat mensen van ver komen, is er ook een mogelijkheid om te blijven slapen. Begin rond het middaguur. Zal savonds ook wel weer een grote maaltijd zijn in iets wat op Japans/Koreaans eten moet lijken. Iedereen is welkom, twijfel niet of je wel of niet komt!

Ik zit hier nog een paar dagen in Mito, we vieren samen nieuwjaar. Vergeleken met Nederland zitten wij wel een 8 uur sneller in 2011 dan jullie, dus denk aan ons! Vandaag ga ik naar een of andere eindjaarsparty van lokale musici hier, dus heb nog weinig reden me te vervelen. Maandag de 3e om 3 uur 's middags Japanse tijd ga ik de lucht in, en kom dan dezelfde dag om een uur of 6 uur aan.

Rest mij niet veel meer dan iedereen te bedanken voor de steun en lieve berichtjes, en jullie een gelukkig nieuwjaar te wensen, en hopelijk tot ziens in Rozenburg!

Reacties

Reacties

Sandra

Dennis ik wens je een heel voorspoedig oud en nieuw en tot 2011

Trudi Raven

Dennis, een goede afsluiting van het jaar 2010 en een heel goed 2011. Ik wens je ook een goede thuisreis.
Ik zal je reisverslagen missen.
Groet

inge Krooswijk

Dennis een goede reis terug .Een voorspoedig 2011
Breng geen Japanse griep mee voor je ouders!
Heb van je verhalen genoten .Ik vind je een moedige man om zo in je uppie te reizen .Geniet van het leven
Groetjes Inge

Henk en Truus

Hoi Dennis, Het was een genoegen je reisverslagen te lezen,en je op je reis te volgen.We wensen je een heel prettige jaarwisseling en een met *nieuwe levenswijsheid*gezond en voorspoedig 2011 !!!!

nel

dennis een gezellig oudejaars avond (zal wel lukken daar) en een gezond 2011 zie je op de byeenkomst
natuurlyk zijn we weer van de party een goede reis terug doei nel en rinus

Tine

Wat is de tijd gevlogen. Ik heb diep respect voor hetgeen je gedaan hebt de afgelopen maanden. Nog een hele fijne jaarwisseling en hopelijk zien we elkaar snel. Helaas kan ik 22 januari niet aanwezig zijn maar ik hoop dat je met veel vrienden een gezellig samenzijn hebt. Nog een paar dagen en dan op naar Nederland.
Dikke knuf van mij.

John, Ada en Wesley

Oudejaarsdag 2010, buiten wordt er al flink op los geknald. Nederland maakt zich op voor Oud en Nieuw. De boodschappen voor vanavond hebben we in huis, zo te zien zal het wel lukken om de avond door te komen. Buurman Henk heeft vanmorgen in zijn schuurtje oliebollen gebakken en kwam langs met een vol schaaltje bollen.
De sneeuw die de afgelopen weken het straatbeeld beheerste is eindelijk zo goed als verdwenen, slechts hier en daar liggen nog wat sneeuwresten. Op dus naar de klok van 00.00 uur als het vuurwerk en de scheepstoeters het nieuwe jaar inluiden.
Wat is het jaar snel voorbij gegaan. Gezondheid, geluk, werk...wij zijn 2010 goed doorgekomen. Een persoonlijk hoogtepunt? Dat was mijn 50ste verjaardag. Werd door Ada flink verwend met een rondvlucht, mocht zelf aan de stuurknuppel, boven het Rijnmondgebied met Dennis en Wesley als medepasagiers. Daarna gingen we met familie aan de wok.

Minder was de opname van mijn vader, half november, in het ziekenhuis. Heeft daar vier weken gelegen voor een liesbreukoperatie, een dubbele longontstekking en het plaatsen van een pacemaker. Het duurde heel lang, maar uiteindelijk ging het gelukkig wat beter met hem. Inmiddels is hij thuis, het gaat redelijk.

Dennis was bezig met zijn tempeltocht en tijdens de contacten die we hadden vertelde we hem dat het niet goed ging met opa. Dennis heeft in de tempels die hij bezocht een kaarsje voor hem gebrand, wellicht heeft het geholpen...

Tja, niet alleen het einde van 2010 is in zicht, maar ook de reis van Dennis. We kunnen nu wel zeggen dat het wederom een zeer bijzondere reis is geweest. Voorlopig moeten jullie het doen zonder zijn reisverslagen want op maandag 3 januari komt hij naar huis. Voor vandaag hebben we afgesproken dat we om 15.45 uur de laptop met webcam aanzetten om live verbinding te krijgen met Dennis en het gastgezin waar hij momenteel verblijft. Om 16.00 uur is namelijk de jaarwisseling in Japan, en zo vieren wij dus dus twee keer Oud en Nieuw. We wensen iedereen die Dennis een hart onder de riem heeft gestoken een hele fijne jaarwisseling, en wat 2011 betreft: maakt er wat van?

Groeten,
John, Ada en Wesley Prooi

Willy Maas

Hallo Dennis,

Leuk om je verhalen te lezen.

Ik wil namelijk zelf deze pelgrimstocht in het voorjaar van 2012 gaan lopen.

Veel geluk en een goed 2011 toegewenst.

Groeten,

Willy Maas

Den Bosch

Len

Hallo Dennis, allereerst sorry dat je nul komma niets van mij hebt gehoord gedurende je tocht door Japan. Betekend niet dat ik je niet hebt gevolgd. Ik heb alle verhalen gelezen en alle filmpjes zitten bekijken. Inspiratie voor je karakter ontwikkeling, wat je nu eenmaal je hele leven doet, heb je hier zeker opgedaan. En je neemt een ervaring mee die je rijker hebt gemaakt. Zoiets moois te doen is niet voor elke medelander weggelegd, zeker niet voor de brave burgerij. Helaas kan ik met mijn twee kleine snotneuzen geen avondprogramma's bezoeken, 19.00 uur is bedtijd, maar we zullen je zeker nog treffen in 2011! Hugs, Len PS; ik wens je veel plezier met je presentatie avonden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!